چند نکته در مورد گچ بری

گچ بری و نکاتی درباره آن:

 

 

گچبری

 

1. از گچ در فضای مرطوب نمی توان استفاده کرد.به این دلیل که گچ در برابر آب و رطوبت مقاومت ندارد و از این لحلظ بسیار ضعیف عمل می کند.

2.گچ سرعت گیرش بسیار بالایی دارد به آب به سرعت واکنش نشان داده و سخت متبلور می شود. به همین دلیل ملات را باید به میزان مناسب تهیه کرد و در استفاده از آن دقت لازم را انجام داد.

3.برای کند گیر کردن گچ می توان با ورز دادن زیاد و افزایش میزان آب این کار را انجام داد.ملاتی که به دست می آید گچ کشته می گویند.از گچ کشته می توان برای پوشش نهایی در گچ بری و سفید کاری دیوار ها استفاده کرد.

4.هنگام استفاده از گچ این را باید در نظر داشت که فلزات نباید در تماس مستقیم با گچ باشند به دلیل اینکه گچ فلزات را سولفاته می کند.

5.در صورت استفاده از خاک در ملات گچ باید به نسبت گچ و خاک توجه کرد.میزان گچ به قدرت گچ و زود گیری گچ بستگی دارد که ممکن است این میزان از نصف تا دوبرابر گچ باشد.هر چه گچ زود گیر تر باشد به خاک بیشتری نیاز دارد.

6.برای جلوگیری ازهدر رفتن گچ می توان از گچ پلیمری استفاده کرد که مزیت های زیادی دارد.پاشیدن گچ بر روی سطح کار به روش سنتی، ضایعات زیاد زیادی را در بر دارد.

7.با مقدار 40کیلوگرم گچ (وزن تقریبی هر کیسه) می توان حدود 2/8 متر مربع مساحت یک دیوار را گچ و خاک و برای نازک کاری و پوشش نهایی حدود 12 متر مربع را گچ کاری کرد.

8.گچ نسبت به ساید مصالح ساختمانی سبک تر است. واین یک مزیت برای گچ محسوب می شود.

9.حتما باید از گرم بسیار نرم و ریز برای تهیه گچ گشته استفاده کرد و همچینین عمل هم زدن باید 10 تا 15 دقیقه ادامه پیدا کند.

10.در گچ بری فضای های داخلی، برای کسب نتیجه ی مطلوب باید از بهترین نوع گچ و ابزار استفاده کرد.

11.باید توجه داشت که مقاومت گچ به مقدار آب موجود در آن و همینطور دمای زمان گیرش بستگی دارد.

12.گچ هنگام گیرش یک درصد افزایش حجم پیدا می کند.و هیچ منفذی باقی نمیگذارد و یک سطح صاف و کاملا صیقلی تحویل می دهد.

13.این نکته را فراموش نکنید که، هنگام استفاده از ماله، حتما باید آنرا به صورت مورب بر روی دیوار قرار دهید.

14.گچ دارای دو ویژگی عمده :زود گیر بودن و ازدیاد حجم در هنگام سخت شدن می باشد.که این خصوصیات راهکار های ویژه ای را برای کار با گچ و گچ بری می طلبد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *