گچبری پیش ساخته ، تحولی در صنعت گچبری ایران

گچبری در ایران طرفداران خاص خود را داشته و از این هنر تزیینی در بخش های مختلفی استفاده می شود.امروزه گچبری با روش های قدیمی چه از نظر زمان و چه از نظر هزینه به صرفه نیست.اما با شیوه های جدید یک اثر را می توان با هزینه کمتر و البته با صرف زمان کمتر ایجاد کرد.گچبری پیش ساخته از ابتدای ورود به ایران تحول شگرفی در صنعت گچبری به وجود آورده است و سبک های گوناگونی را در کارنامه خود دارد.

در شیوه های نوین یک اثر توسط هنرمند طراحی می شود و به تعداد متعدد از آن تکثیر می شود.در تکثیر این آثار هنری باید دقت شود که ظرافت و زیبایی اولیه آن حفظ شود تا جلوه ای چشم نواز به فضای اطراف ببخشد.این آثار در کارگاه های مخصوص به خود تولید می شوند و در انبار دپو می شوند و مشتری می تواند در زمان کمی به آن ها دسترسی داشته باشد.چون این گچبری ها از قبل ساخته و آماده شده اند اصطلاحا به آن گچبری پیش ساخته می گویند.

گچ بری پیش ساخته به دو روش انجام می شود:

1.گچ بری PVC

2.گچ بری پلی استایرن

از مزایای محصولات پی وی سی می توان به سبک بودن، امکان طراحی با سلیقه مشتری، تنوع در ابعاد، اندازه ها و الگوها، امکان نصب آسان و صرف زمان کم اشاره کرد.

 

مهم ترین مزیت این روش سرعت اجرا و هزینه پایین می باشد و از بزرگترین معایب این روش این است که در سطوحی که صاف نیستند عملکرد ضعیفی دارند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *